Ak sa pozrieme na Bratislavu, mala by mať všetky podmienky na rozvoj cyklodopravy: je vcelku rovinatá, má široké socialistické chodníky a cesty, primátor je cyklodoprave naklonený, župan tiež. Ale skutek utek.
Staré veci sa nepodarilo opraviť: Maťaščíkov most Apollo a jeho okolie je stále cyklozverstvo, Eurovea stále nedala do súladu svoju stavbu s územným plánom, priechody pre chodcov v centre mesta stále preferujú autá, bajkšéring sa vzhľadom na chabé zadanie nezadaril, nový Starý most je stále cyklokatastrofa (opäť ten Maťaščík), trnavské mýto a centrál stále nedoplnili akúkoľvek cyklodopravu, Riverpark začal nasadzovať cykloretardér namiesto toho aby priznal obchádzanie územného plánu, útok Penty vo forme Pribinovej opätovne s cieľom vytlačiť cyklo a pešiu dopravu z centra, …
Staré Mesto s Rosovou neurobilo pre cyklodopravu absolútne vôbec nič (teda nič pozitívne, tých negatív by bolo…), Ružinov a Nové Mesto sa pomaličky snažia, Petržalka veľmi sporadicky (aj keď je úplne rovinatá a teda skoro dokonalá). Starz so Szaboovou, no čosi robia ale výsledky sú často smiešne. Ako keby ich robil človek čo nechodí bajkom po meste.
Pripravované veci sú tiež zlé: Národný futbalový štadión chce odpíliť cyklotrasu na Kalinčiakovej, rozširovanie Jarošovej na úkor možného cyklochodníka (ako to že tam ešte nie je???), rozširovanie Tomášikovej bez akejkoľvek cykloštruktúry, Židovská a podhradie zase bez bicyklov, opätovné nezmyselné pokusy o rozšírenie nábrežia o ďalší pruh (v úplnom centre mesta!!!), ďalšie a ďalšie reklamné pútače a značky uprostred chodníkov, ďalšie a ďalšie parkovanie na chodníkoch, pokusy vlákať ďalšie autá do centra (pokusy o parkoviská na Kamennom námestí a námestí Slobody), Šafárikovo námestie bez prechodov pre chodcov a cyklistov (lebo „Priame prepojenie teda nie je možné“), železničiarsky mantáci pokúšajúci sa pokaziť čo dobré zostalo (hlavná stanica a trnavské mýto), ďalšie motivovania vodičov aby čo najrýchlejšie vpálili do zákruty a križovatky (čo na tom že tam môže byť chodec alebo cyklista), odialovanie zástavok MHD čo najďalej od seba (aby sa pri prestupe nachodili ľudia čím viac), v územných plánoch sa pešia a cyklodoprava nespomína (česť tým dvom výnimkám), cyklostojany v rámci škôl a verejných budov sú skôr výnimka, …
celkovo sa v politike mesta za rok nič nezmenilo: magistrát stále chce čím viac aút v meste.
Dokedy to budeme tolerovať?
Napriek tomu že sa tvári, že to nie je pravda, stále preferuje výhradne IAD. Akákoľvek iné formy prepravy je v Bratislava zakázaná (o chvíľu). Takže jazdite na bicykli, kým je to ešte legálne.
PS: jediné pozitívne čo som našiel je legalizácia jazdy bicyklom cez Novomestské podhorie, možnosť používať MHD na prepravu bicyklov, legalizácia vjazdu bicyklom na medzinárodnú cyklotrasu, vypli sa semafory na Kamennom, a to je asi všetko (možno ešte zopár osadených cyklostojanom a veľmi teoreticky to nevydarené zverstvo na košickej). Budem rád ak doplníte niečo čo som nenašiel…
Michal, tiez ma to boli a viem, ze ...
Celá debata | RSS tejto debaty