Starý most je cyklodiaľničná spojnica Petržalky a centra. Napriek tejto dôležitosti až nevyhnutnosti sú tendencie túto diaľnicu úplne znemožniť.
Starý most je naozaj dôležitý: cyklista čo ide z Petržalky vyústi úplne v centre mesta, bez zbytočných kľučiek ako pri moste Apollo. V Petržalke má veľmi príjemný nájazd, cyklochodník od Chorvátskeho ramena, na rozdiel od Nového mosta kde kľučkuje ako zmylsov zbavený a musí vyjísť niekoľko kopcov a prekonať nejaký ten výťah. Prístavný most a most Lafranconi už obsluhujú úplne inú časť mesta. A v Petržalke býva okolo 150 až 200 tisíc ľudí.
Proste Starý most je životne dôležitou cyklostpojnicou Petržalky a centra.
A robí sa rekonštrukcia, čo môže zlepšiť jeho použiteľnosť. Momentálny stav nie je najšťastnejší, aj keď k žiadnej nehode ešte neprišlo.
Ale podľa súčasných plánov vôbec neprichádza k zlepšeniu situácie. Projektanti chcú pri takejto obrovskej rekonštrukcii za 80 mil eur obetovať na túto diaľnicu 1 meter. Tento jeden meter má zvládnuť tisice cyklistov… Kde im rozum ostal stáť, ted plávať??? (teda spresním, na každej strane má ostať lávka 2m na zmiešaný pohyb cyklistov a chodcov, teda 1 meter pre cyklistu a jeden meter pre chodcov, proste absolútne nevyhovujúci stav).
Argumenty za zachovanie sú smiešne:
- projekt je už skoro hotový, nedá sa to prerobiť – prosím, čo je to za argument???
- statika to neunesie – dosť vtipný argument pri moste pre električky. Jedna električka váži viac ako všetci chodci a cyklisti čo sa na 5 metrové lávky zmestia
- iný argument som nepočul
Čo je potrebné a nevyhnutné:
na každú stranu mosta dať 5 metrovú lávku: 2.5 metra pre cyklistov (bližšie k električke), 2.5 metra pre chodcov. Mäkko ich oddeliť lavičkami s výhľanom na Dunaj alebo kvetináčmi alebo lampami.
Ak sa toto neurobí, najbližších 50 rokov sa s tým nepohne. Prosím nezdevastujte mi túto cyklodiaľnicu.
opať otázka do pléna: necháte si takto pokaziť most?
...problém vidím v rovnici troch ...
Celá debata | RSS tejto debaty