V Bratislave sú prekvapivo aj cyklisti, ale mesto aj mestské časti ich úplne ignorujú. Buď je to z nevedomosti alebo naschvál. Ak z nevedomosti, pomôže pozícia cyklokoordinátora. Ak je to naschvál, nepomôže nám ani veľkonočná svätená voda…
Cyklokoordinátor by mal byť zamestnanec magistrátu, ktorého jedinou náplňou je stráženie záujmov cyklistov v meste. Takáto pozícia pravdaže aj s právomocami je bežná v každom veľkom meste.
Keďže tu cyklokoordinátora nemáme, vznikajú drahé riešenia, ktoré sú k cyklistom úplne nepriateľské. Zopár príkladov z minulosti:
- Viedenská – kde naši milí úradníci dali zákaz vjazdu cyklistov na medzinárodnú cyklotrasu
- Starý most – kde pôvodný návrh hovoril o cyklodiaľnici širokej jeden meter, dnes je to až 1,5 metra
- Most Apollo – kde úplne absentuje cykloriešenie okolia
- Eurovea a Riverpark – ktoré ignorujú hlavné mestské cyklostrasy a teraz ich tam nejako dolepujú
- …
Vlastne pozná niekto jediný väčší investičný projekt v Bratislave, kde sa pamätalo na cyklistov?
A príklad zo súčasnosti:
Existuje hlavná mestská cyklotrasa, Karloveská alebo Dúbravská magistrála. Táto ide z centra mesta, nábrežím, Líščím údolím do Dúbravky. Dokonca má aj číslo: „2005“. Nedávno operatívna komisia pre dopravu schválila, že z Líščieho údolia bude jednosmerka. Zasadnutie bolo dňa 7.2., na web sa to dostalo 8. apríla. Dôsledkom je kriminalizácia cyklistov na cyklotrase: pri bežnom použití cyklotrasy budem porušovať zákon.
Prítomní boli: Orech, Wolf, Kubica, Lechner, Lišková, Olejárová, Patoprstý, Rukovanská, Klotton, a Nemeš. Páni a dámy, ani jeden z vás nevedel, že tam je cyklotrasa mestského významu? Ako ste takýto návrh mohli prijať???
Takže apelujem na magistrát a mestskú časť Karlova Ves: zrušte tento svoj nápad.
A taktiež apelujem na magistrát: zaveďte už konečne pozíciu cyklokoordinátora. Bratislava si ho zaslúži.
Update: MČ Karlova Ves: „Od plánovaného zjednosmernenia bolo upustené“
Celá debata | RSS tejto debaty