Pre koho má byť nová diaľnica v Petržalke?

15. apríla 2013, michal, Bratislava

V Petržalke chcú stavať diaľnicu. Nikdy však nebolo povedané komu pomôže. Magistrát mesta Bratislava nezverejnil analýzu komu táto megalomanská diaľnica pretínajúca druhé najväčšie mesto na Slovensku pomôže, alé nezávislá analýza existuje.

Pre koho je tá diaľnica? Môže sa pýtať. Z pohľadu skrátenia automobilovej dopravy pomôže iba obyvateľom Markovej ulice sa skráti cesta do Rusoviec z 6,6 km na 5,9 (vďaka výjazdu na túto diaľnicu), obyvateľom Holíčskej sa skráti cesta na Čulenovu z 6,2 na 5,9 km (lebo budú môcť vybehnúť na Bosákovú), bývajúcim na Gessayovej sa skráti cesta k starému rozhlasu (ak tam hypoteticky majú kde parkovať) z 3,5 na 3,1 km (vďaka výjazdu na diaľnicu popod ich okno), bývajúcim na Topolčianskej sa skráti cesta k starému rozhlasu z 4,9 na 4,65 km (keďže Rusovská cesta je o chlp kratšia ako Pajštúnska). Nikto viac si neskráti cestu o viac ako 200 metrov.

 

Skontrolujte si sami.

 

Vzdialenosť na posudzovanie bola stanovená na 200 metrov, toto je strašne malé číslo. Pre porovnanie, priemerná vzdialnosť petržalského domu od najbližšej cesty je 52 metrov. 200 metrov prejde človek peší človek za 2 minúty, cyklista za 45 sekúnd a (rozbehnuté) auto za 14 sekúnd. Usain Bolt za 19.9 sekundy. Musel som dať takto nízke číslo, aby tie výsledky boli nenulové. Viac ako 500 metrov ušetria iba tí na Markovej (a tých 14 domov sa dá osobne spýtať: chodíte autom do Rusoviec alebo Maďarska?) (a tých 500 metrov je 36 sekúnd autom). Mimochodom, 200 metrov je priemerná vzdialenosť budov v Petržalke od najbližšej zástavky MHD (napr. Dvory majú 182m, Lúky 222m, a ak sa zhodneme že do Kopčian chodí MHD, tak je to 212m). Tie vzdialenosti sú k najblžšej zastávke, ktorá ale nemusí byť užitočná.

 

Takže, komu pomôže diaľnica, okrem obyvateľov Markovej ulice?