Tak tretia diskusia Európskeho týždňa mobility za nami. Bola v stredu od 18:00 na námestí SNP. Dnes od 18h bude diskusia ohľadom peších a pešej dopravy. Príďte a pýtajte sa. A čo sme sa o alternatívnej doprave dozvedeli včera?
Oproti plánu sa mierne zmenilo obsadenie. Zúčastnili sa Peter Klučka z Ministerstva dopravy, Karol Kajdi z dopravného podniku Bratislavy, Peter Bánovec z magistrátu. Moderátormi boli Tomáš a Michal z Cyklokoalície. Napriek mrazivému počasiu sa diskusia niesla v príjemnom duchu. Možno vďaka tomu, že sme boli pod strechou a nepršalo na nás. Pôvodnou témou boli slovné spojenia typu bajkséring, carpooling, carsharing, elektromobily, elektrobicykle, atď. Ale vzhľadom na obsadenie sa diskusia viedla okolo cyklodopravy a MHD.
Vleklé témy boli buspruhy a časovanie semaforov. Všetci zúčastnení nadávali na parkujúce autá v BUS pruhoch (však iba na chvílu vyskočím). Otázka objektívnej zodpovenosti vodiča a možnosti montovať fotoaparáty do autuobusov zostali bez odozvy (stačilo by ak by ktorýkoľvek vodič mohol odfotiť auto v bus pruhu, a vodičovi by prišla iba pokuta. po chvíli by si zvykli). Druhou témou boli samozrejme absentujúce buspruhy všeobecne.
Časovanie semaforov je momentálne robené na plynulý prejazd aút a nie autobusov. Toto spôsobuje zbytočné zdržania BUSov (po odídení zo zástavky hneď stojí na červenú). Odbor dopravného plánovania nebol, aby obhajoval prečo je to tak. Ako zvyčajne. Policajti z KDI detto. Divoká diskusia sa zvrtla okolo cyklistov v buspruhoch. Argumetny boli za aj proti. Len škoda že túto diskusiu vôbec máme, pri dostatku cykloinfraštruktúry by vôbec nevznikla.
Samostatnou témou boli vodiči a revízori a ich vrúcnosť. A zatváranie dverí pred nosom. Pri tomto boli všetci pozvaní na deň otvorených dverí v sobotu do vozovne jurajov dvor. Aby si pozreli z mieta vodiča, čo vlastne vodič vidí v spätmo zrkadielku. Že to je iba meter od vozidla a v noci ešte menej.
Zaujímavá ale krátka bola diskusia ohľadom taxikárov a ich súžitia s MHD. Evidentne zbytočná snaha moderátora sa vyhla účinku. Takisto ako scestná otázka, či môžu poutívať telework v práci.
Pozitívom je, že už tretí deň neprišiel nikto z diskutujúcich autom (kvázinegatívom že dvaja z nich namajú bicykel).
Zopár pikošiek
V bratislavskej MHD premáva okolo 8.5 kilometra vozidiel (čo je od jednoliaty rad vozidiel od Dolných Honov pod nový most SNP), máme tu cca 27 taxi spoločností s 5000 taxikármi. A 5 až 8 elektromobilov. Viac je elektrobicyklov.
Možno sa dočkáme lodného spojenia Devína s mestom a Hamuliakovom. Cykloeskalátor na hrad (aby mohli chodiť poslanci pohodlne bicyklom) sa neplánuje.
Dnes
Dnes od 18h bude diskusné fórum na tému verejné priestory a zeleň v meste. A otázka je: prečo obidve postupne miznú. Pýtajte sa. Hostia: Ingrid Konrad (hlavná architektka Bratislavy), Katarína Šimončičová (strombudsmanka, BAO), Mikuláš Huba (predseda parlamentného výboru pre ŽP), Matúš Čupka (aktivista, Zelená hliadka)
všetky tieto akcie mi pripadajú jednak... ...
Celá debata | RSS tejto debaty