Bratislavská vodárenská spoločnosť (BVS) sa účelovo snaží nechať si pre seba ostrov Sihoť. Iba tak čisto z arogancie moci, iná pohnútka tam nie je. Potom urobia nejakú PR blbosť a médiá im na to skočia.
BVS je veľmi vtipná firma, stačí so pozrieť zoznam článkov a človeku je jasné… Títo nám dodávajú vodu a „strážia“ ostrov Sihoť.
Aby sme si zhrnuli fakty:
- ostrov Sihoť je ostrovom, ktorý ma most na každej strane a je krásnou spojnicou pre cyklistov z Karlovky na Devín (zčasti), akurát je tam vjazd zakázaný
- je to zdroj pitnej vody
Aby som citoval Radoslava Jakaba, generálneho riaditeľa Bratislavskej vodárenskej spoločnosti: „V prvom rade nám ide o bezpečnosť dodávky vody a jej kvalitu,“. Tomuto odporuje zopár faktov:
- na ostrove Sihoť sa ťaží drevo, teda tam jazdia staré tatrovky ktorým kvapká beznín aj z pneumatík
- dostať sa na Sihoť je niekoľko mesiacov do roka úplne ľahké (ľad alebo vyschnuté rameno)
- ostrov Sihoť niekoľkokrát do roka zalieva Dunaj (a teda zalieva aj studne)
- je to poľovný revír
Takže BVS nechce pustiť cyklistov tam kam púšťa kamióny a nestráži tam bezdomovcov. Ale otázka ktorý bod z týchto štyroch je najdôležitejší…
A potom argumentujú cenou: premalovanie lesnej cesty 1,185 milióna eur, cez ostrov 1,82 milióna eur. Prvá otázky čo všetko zarátali do 2 mil €, pozlátenie cesty? Veď to by sa šmýkalo. A potom vyhodia v rámci PR 0,2 mil € na nejakú záhradu, ktorú predtým nechali zosušiť. A ešte sa tým chvália. Vtipné.
PS: ešte raz opakujem: v ochrannom pásme prvého stupňa bežne jazdia kamióny. Toto BVS použila ako argument na trasovanie v rámci ostrova Sihoť dlhšou trasou, čím stúpla cena tejto alternatívy.
Michal aby sme si zhrnuli fakty: - ...
To nie je o "skladaní na záľubu".... ...
presne tak... ...
Sihoť má zostať tým, čím je. ...
seru ma takito cyklisti. preco by sme ...
Celá debata | RSS tejto debaty