Minule som písal o príjemných bajkšéringoch, v Bratislave sa naši zlatí úradníci snažia urobiť ten najmenej príjemný. Porušia snáď všetky dobré zásady. A potom sa budú vyhovárať prečo to nie je dobré.
Bajkšéring sa nazýva „automatického systému požičiavania bicyklov“, mesto vyhlásilo súťaž. Asi ste už videli správu plnú optimizmu. Teraz sa vráťme na zem. Tú tvrdú bratislavskú:
1. čo za ignoranta navrhovalo tieto stanice?
Stanice sú strašne ďaleko od seba. Stanice musia byť do 10 minút pešo (keď je plná stanica aby to tak nehnevalo). To pri počte 10 staníc znamená širšie centrum. V návrhu sú absurdity typu Železná studnička (cca 71 minút pešo k najbližšej stanici), Ekonomická univerzita (cca 35 minút pešo), Karlovesské rameno (cca 30 minút pešo). Proste návrh od úplných ignorantov.
2. prečo chýbajú dôležité stanice?
Najideálnejšia stanica je asi pri Nivách. Veľa ľudí vystúpi z autobusov, veľa dôjde do priľahlých business centier. Krajší prípad na bajkšéring asi nie je. V návrhu ale chýba. Prečo? Proti bola pani Filípková (oddelenie prevádzky dopravy), schválené pani Lichnerovou. Lebo je tam veľa ľudí a veľká doprava. Bingo, p. Filípková získavate 100 bezvýznamných bodov, keďže sa jedná o cyklodoprava a tá býva tam kde je aj iná doprava. Ešte raz gratulujeme k tomuto zisteniu.
O tom že absentuje vlaková stanica asi ani nemá zmysel hovoriť…
3. ambície v Petržalke
Z mesta je to do Auparku cca 20 minút peši. Ak máme ambíciu urobiť bajkšéring aj v Petržalke, musia byť stanice od seba veľmi neďaleko. Teda urobiť 5-10 staníc v Petržalke, teda druhá fáza. A rovno dorobiť stanice až k vlakovej, uprostred Dvorov, pri TPD, atď. Je to proste veľké sústo a až druhá etapa (kvôli Dunaju).
4. Železná studnička???
Som fakt zvedaví, koho napadla tá zvrhlosť so Železnou. Je to typický príklad kam bajkšéring nepchať (resp nie v prvých ôsmich fázach). Ľudia ráno prídu, večer odídu. Málokto tam chodí priebežne. Že si niekto požičia bicykel aby sa tam povozil? A) je to určené na cyklodopravu, nie turistiku B) asi ste na takých bajkoch ešte nesedeli…
5. Aké veľké stanice
Nikde som v návrhoch nenašiel aké veľké majú byť stanice, iba že má byť 10 bajkov na stanicu. Či fungujúcich alebo existujúcich sa nepíše. A takisto sa nepíše koľko má byť stojísk. Zásada v iných krajinách je, že počeť stojísk má byť dvakrát väčší ako počet prevádzkovaných bicyklov. Aby bol relatívny dostatok voľných parkovacích miest (a nestalo sa že to posledné je na druhej strane mesta). Ale keď v návrhu porušili zásady dostupnosti staníc, asi porušili aj túto zásadu.
Desím sa toho ako to dopadne.
Very dobre navrajtovany clanok, dezervuje... ...
...velmi dobry prispevok...trochu mi ...
Celá debata | RSS tejto debaty