Úradníci v Bratislave sa vždy snažili strpčiť mi život, minimálne na bicykli. Stačí sa pozrieť na mega cyklisticko nepriateľské riešenia: most Apollo (a najmä Košická), rekonštrukcia Dostojevského radu, tunel Sitina a okolie, všetky nákupné centrá (Eurovea, Riverpark, Avion, …)… Vlastne existuje nejaká väčšia investícia v Bratislave, ktorá nesťažila cyklodopravu?
Ak niekto vie, nech zdvihne ruku.
Tešia ma vyjadrenia plné optimizmu a krajších zajtraškov, ktoré už konečne berú cyklodopravu ako dopravu a nie ako turistiku alebo šport.
Ale
Otázka na čo ich minúť, na opravy pokazených vecí? Na to aby sme dostali Košickú do použiteľného stavu, pričom úradníci čo tú Košickú projektovali/schvaľovali budú schvaľovať aj nové cyklopoužiteľné riešenia. Prečo to neurobili už predtým, v čase keď sa tam kopalo a búralo. Keď nič iné, bolo by to lacnejšie a určite by to bolo komfortnejšie.
Budeme opravovať zverstvá typu Trenčianska? Odstraňovať zábradlia a značky „zosadni z bicykla“? Alebo pôjdeme do Podunajských Biskupíc a vyrovnáme asfalt, ktorý bol kvôli cyklochodníku urobený pre bicykel nepoužiteľne? (otázka za sto bodov: budú to opravovať tí istí ľudia čo to takto pokazili?)
Alebo oprášime cyklochodníky, ktoré záhadne zmizli? Ivánska cesta, veľa v Petržalke, Páričkova, Kamenné námestie, … Alebo znížime obruvníky tam kde sa pri minulej rekonštrukcii neznížili, dáme značky preč zo stredu chodníkov a cyklochodníkov, …
Alebo to miňme na dva projekty, však nech s tým nie je veľa roboty. Cyklocesta do Devína a pokus o spojnicu mosta Lafranconi a Železnej studničky sú dvaja vhodní kandidáti, na ktorých sa dokážu úradníci pár rokov vyblázniť a minúť všetky peniaze. Len aby si nemuseli pamätať projektov dvadsať.
Dúfam, že sa podarí aj niečo rozumné, nie iba plátať nezmysli z minulosti.
Celá debata | RSS tejto debaty