Založ si blog

mapovačka Vtáčnika, alebo skontroluj si pumpu. . .

V tomto období si človek rád spomenie na leto a na pekné zážitky v ňom. Aj na to, ako išiel lesom bicyklom a viac tlačil ako jazdil…

Ale začnime po poriadku. Išli sme na mapovačku do Prievidze. Ako na každú mapovačku mal som cieľ ísť bicyklom (keď ho už mám). Teda doviesť sa vláčikom na najbližšiu stanicu, stade si odšliapať 50-80 km cez hory a v kľude doraziť. Aj tentokrát som mal ten cieľ.

Vyrazil som s našimi železničiarmi ráno o 10:37 z Bratislavy do Žarnovice (vlak o 6:37 bol dosť skoro a ten o 8:37 nechodil). O 13:00 som vystúpil v Žarnovici, hladný ako vlk, keďže jedálenský vozeň nebol a ja som sa nezásobil (však kam do môjho batôžka by som to nakládol). Vydal som sa na Revište, kde som sa pred stúpaním do kopcov nadlábol haluškami.

Poučenie prvé: pred stúpaním si nedávaj halušky.

Išiel som modrou značkou od Bzenice na Kanie studne, cez malebné hríbiky s názvami Všivavá, Lazy, Gronštolne. Romantika. Niekde okolo Všivavej a okolo tretej poobede som dostal defekt. Začal som ho lepiť.

Poučenie druhé: pred výletom si skontroluj lepidlo na duše.

Po neúspechu lepidla som dal novú dušu. Prekvapivo nefučala. Tak som ju začal mojou pumpou nafukovať.

Poučenie tretie: skontroluj si čas od času pumpu.

Moja pumpa fúkala všade, len nie do duše. Skontroloval som cyklomapu a vyzeralo to, že už som skoro hore. Veď posledný výšľap by som aj tak tlačil. Dohodol som sa s kamarátom, že ma počká hore (medzitým došiel do Prievidze a chatky v Púšti) a že sa aj tak pôjde bajkovať. Tak som začal šliapať a tlačiť. Tým veľmi miernym stúpaním s ideálnou highway=track a tracktype=grade2. Proste lahoda, kedy som išiel na bicykli.

Poučenie štvrté: v októbri sa stmieva skôr ako v júni.

Potom som tlačil potme a na hrebeň som dorazil o deviatej-desiatej večer. Tesne pod hrebeňom som stretol traktoristu, ktorý mi nafúkal koleso. Takže Tibor ma čakal zbytočne, ale aspoň sme mali spoločný zjazd. Moje stúpanie vidno ako modrú a žltú značku krížom cez mapu (impozantné, že?). Osvetlenie sme mali dobré, čelovky sú na bajk oveľa lepšie ako tie lampičky, čo sa snažia predávať v obchodoch.

Poučenie piate: zadná blikačka je dosť silná a oslepuje.

Zjazdík bol príjemný, meniteľná geometria a full suspention majú svoje výhody. Ale aj tak sme išli opatrne a pomaly.

Poučenie šieste: turistické značky potme pri rýchlosti 50 km/h nevidno.

Po miernom blúdení sme dorazili do nejakej dediny, ako skúsení maperi sme sa podľa GPS zorientovali a po relatívne cyklo-friendly cestách (modrá značka) dorazili do Púšte. O polnoci, resp. minútu pred ňou (vďaka čomu boli potom hádky, že ktorý okamih je okamihom dorazenia; netuším kto tú stávku nakoniec vyhral).

 

S pozdravom mapovaniu zdar sa teším na ďalšie výlety.

Piatková cyklojazda

28.07.2015

Ako každý mesiac, aj tento posledný piatok v mesiaci sa koná cyklojazda criticalmass. V piatok od 18h na pár km kľudným tempom po Bratislave. Zoberte aj deti aj rodičov…

Podporte bezpečnejšiu dopravu

10.07.2015

Ministerstvo vnútra pripravovalo novelizáciu zákona o cestnej premávke. Mala postihovať cestných pirátov a zlepšiť bezpečnosť, ale neurobila to. Aby sme napravili neaktivitu z dielne Ministerstva vnútra predkladáme vlastné pripomienky. Aj keď čas na ich zbieranie je iba cez letné prázdniny. Zamieravajú sa na:

Najväčší smoliari volieb

17.11.2014

Skončili sa komunálne voľby, kto bol najväčší smoliar? Emília Marčoková v Prahe prehrala o 5 hlasov!

Abrams, Ukrajina

Americké tanky Abrams nestačia na ruské drony, Ukrajina ich stiahla z boja

26.04.2024 07:37

Ukrajina už prišla o päť tankov Abrams M1A1.

France Macron

ONLINE: Za dva mesiace poslala Európa Kyjevu 6 miliárd eur, dieru po pomoci USA to nezacelilo

26.04.2024 06:25, aktualizované: 07:38

Od leta 2023 európske príspevky na pomoc Ukrajine trvalo prevyšovali tie od Spojených štátov.

Rusko, Ukrajina, vojna na Ukrajine

Ficove reči o mieri vyvracia samotné Rusko. Trump môže byť v boji proti Putinovi tvrdší ako Biden, tvrdí generál Macko

26.04.2024 06:05

Peniaze na muníciu nepodporujú vojnu, ale prežitie Ukrajiny, hovorí generál Pavel Macko.

Kongres, USA

Pre CIA hodnotil politické riziká. Expert z Harvardu pre Pravdu vysvetlil, či USA hrozí občianska vojna

26.04.2024 06:00

Občianska vojna – Civil War (na Slovensku je v kinách pod názvom Kolaps) je už dva týždne na čele rebríčka najúspešnejších filmov v USA.

michal

Som človek, čo žije v Bratislave a je cyklista. Áno, aj takí existujú...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 79
Celková čítanosť: 311467x
Priemerná čítanosť článkov: 3943x

Autor blogu