Račianske mýto, des a hrôza pre tých čo chcú prestúpiť z autobusu na električku. V centre mesta je päťprúdová diaľnica, ale na chodník ostal až meter. Hlavne aby autá mohli prefrčať sedemdesiatkou, veď ľudia v centre mesta nemajú čo robiť… Radikáne riešenie?
Kto račkom išiel pešo, pozná: električkové nástupište je úple nedôstojné a hlavne nebezpečné, autobusová zástavka smerom na Trnavské mýto je zapchatá parkujúcimi autami a hlavne ďaleko, na ostrovček sa nezmestia čakajúci ľudia, priechody pre chodcov sú strašne úzke až symbolické, … Des a hrôza.
Lepšia doprava navrhovala radikálne vylepšenie.
Argumenty úradníkov, mesta, policajtov, správcov ciest by sa dali zrhnúť do vety: návrh nemožno akceptovať, lebo to zníži prejazdnosť križovatky pre IAD. Poďme si tento bohužial neftipný argument rozobrať. Ako príklad zoberme pridanie bus pruhu na Šancovej smerom dole (vďaka čomu ubudne jeden IAD pruh) (rovnako môžeme zobrať zlepšenie podmienok pre MHD v ktoromkoľvek smere). Podľa stanoviska by sa prejazdnosť križovatky „znížila z 1404 vozidiel za hodinu na 1070 + 38 vozidiel MHD vozidiel čo je pokles na 65% kapacity“. Trochu zavádzajúce čislo, ktoré berie na jednu roveň auto s jedným človekom a bus s sto ľudmi.
Lepší uhoľ pohľadu je: počet aút klesne z 1404 na 1070, teda počet ľudí prevezených autami klesne z 1544 na 1177 (pri priemernej zaťaženosti 1,1 človeka na auto). Kvôli týmto 367 egoistom, ktorých všetci obhajujú, stojí 3800 ľudí v zápche (38 autobusov v špičke pri zaťažení 100 ľudí na bus).
Dokedy budeme tolerovať ukrajovanie priestore pre ľudí? Dokedy bude počet aút dôležitejší ako počet ľudí?
Celá debata | RSS tejto debaty